Ekonomi

E-ticarette sektörel büyüme hızlandı

İSTANBUL (İGFA) – IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, e-ticaret platformları üzerinden yapılan alışverişlerde geçen yılın aynı dönemi ile bu yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında dikkat çekici bir artış yaşandığını vurgulayarak, “Rakamlar bu artışın 0 ve 0. “Kasım ayındaki kampanyalara özel olarak e-ticaret üzerinden verilen siparişlerde yüzde 21,8 artış yaşandı.” söz konusu.

GİYİM VE ELEKTRONİK SEKTÖRLERİNDE YÜZDE 250’NİN ÜZERİNDE BÜYÜME VAR

Sektör bazında değerlendirmelerde bulunan Özkara, “Sektörel analize baktığımızda enflasyonun da etkisiyle giyim ve elektronik sektöründe geçen yıla göre yüzde 250’nin üzerinde ciroya ulaşıldığını görüyoruz. Bu şubelerdeki büyüme, tüketicilerin online alışveriş tercihlerindeki değişimleri ve dijitalleşmenin sektöre etkilerini yansıtıyor. Giyim, kozmetik, ev dekorasyonu, beyaz eşya, cep telefonu aksesuarları, küçük ev aletleri, bilgisayar ve bilgisayar aksesuarları, cep telefonu kategorilerinde özellikle kampanya dönemlerinde satışlar artıyor. “Bu kategorilerdeki ürünler özel kampanya ve indirimlerle birleşerek tüketicilerin ilgisini çekiyor ve satışları artırıyor” dedi.

E-TİCARET 2023 YILINI 1,2-1,3 TRİLYON TL YAKLAŞIMIYLA KAPATABİLİR

E-ticaret hacminin yılın son çeyreğinde 300-400 milyar TL civarına ulaşmasının beklendiğini belirten Seyhun Özkara, “Bu hızlanan büyümeyle birlikte e-ticaretin toplam cirosunun da artacağı iddia ediliyor. Yılsonunda 1,2-1,3 trilyon TL civarında olacak. Bu ciro yaklaşık 100 milyar TL’dir.” Kasım ayında 1 milyon TL civarında gerçekleşmesini bekliyoruz” dedi. dedi.

haber-buyukcekmece.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu